یاد نوشت

این وبلاگ صرفا مجموعه ای است از یادداشت های پراکنده و آزاد من از احساسات و افکاری که گاه دارم هرچند که در بیان آنها ناتوانم. حرف نوشت ها صرفا نظر شخصی من است و هیچ جنبه دیگری بجز بروز تصورات و عواطف درونی ندارد.

یاد نوشت

این وبلاگ صرفا مجموعه ای است از یادداشت های پراکنده و آزاد من از احساسات و افکاری که گاه دارم هرچند که در بیان آنها ناتوانم. حرف نوشت ها صرفا نظر شخصی من است و هیچ جنبه دیگری بجز بروز تصورات و عواطف درونی ندارد.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

بهشت کجاست؟!

دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۰۷ ب.ظ

همیشه فکر میکنم بهشت باید جایی باشد که کودکان حاکمان آنند. آنان ورای همه معادلات انسانی اند و بهشت جایگاه بی معادلگی است. در سپهر ایشان همیشه بساط بازی و سرود و آواز به پاست. آنان به راستی در قید و بند هیچ چیزی نیستند نه از سیاست و اقتصاد و آینده حرف میزنند نه در اندوه گذشته اند. آنان کمترین خاطرات را در ذهن خود دارند و از همین رو همیشه همه چیز برایشان تازه است و شگفت انگیز.

آنان همواره در حال اکتشافند و دریافتن نوع جدید سرگرمی و لذت. هر آب و نان و خواب و رؤیای آنان به راستی فقط همان آب و نان و خواب و رؤیاست.  چه شکوهمندانه فرمانروای لحظات اکنون خویشند. هر آینه رشته ی نازک خیال و توجه شان به چیزی بند می شود و دنیای شان آنقدر وسیع و پهناور است که احتیاجی به ثبت آن در آمار و ارقام ندارند. معنی و فرق بین 1 و 2 را نمیدانند و چه نعمتی است ندانستن معنی این چیزها!

همیشه فکر میکنم اگر قرار باشد روزی ساکنان سرزمینی چون بهشت باشیم نخست حافظه و خاطره مان را از تعلقات دنیای 1 و 2 ای پاک خواهند کرد. آنگاه چابکی و سبکی کودکانه مان خواهند بخشید تا به راحتی با تن و بدن هایی کوچک درون هر چیزی غوطه ور شویم. معیارها و موازین اندازه گیری و مقایسه را از ما خواهند گرفت تا همه ورای جنسیت یا زشتی و زیبایی و سایر چیزها بتوانیم شادمانه، بهترین مراسم های بازی و ضیافت بچگانه مان را به جا آوریم و در دنیای هم شریک شویم. 

همیشه فکر میکنم بهشت باید جایی باشد که ساکنان آن همه به نسبت برابر بر آن حاکمند. کسی بر دیگری فرمان نمی راند و کسی هم در صدد تصاحب تعلقات بیشتری برای خودش نیست. در چنین بهشتی نه کسی اضافه است و نه جای کسی خالیست. همیشه فکر میکنم همه ما زمانی در روزهای نخست زندگی، در آن ناآگاهی رشک برانگیز، ساکنان سعادتمند بهشتی بوده ایم.

  • مهدیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی