یاد نوشت

این وبلاگ صرفا مجموعه ای است از یادداشت های پراکنده و آزاد من از احساسات و افکاری که گاه دارم هرچند که در بیان آنها ناتوانم. حرف نوشت ها صرفا نظر شخصی من است و هیچ جنبه دیگری بجز بروز تصورات و عواطف درونی ندارد.

یاد نوشت

این وبلاگ صرفا مجموعه ای است از یادداشت های پراکنده و آزاد من از احساسات و افکاری که گاه دارم هرچند که در بیان آنها ناتوانم. حرف نوشت ها صرفا نظر شخصی من است و هیچ جنبه دیگری بجز بروز تصورات و عواطف درونی ندارد.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

دو مینوی دروغ گویی

چهارشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۸ ب.ظ

همیشه اولین دروغ خطر به وجود آمدن دروغ دوم، سوم... بیستم... و صدم را هم دارد. 

من همیشه از افتادن در دام این دور باطل وحشت داشته ام. فرآیندی که بسیار مخرب و دردسر آفرین است و در آن اولین قربانی خود شخص است. شخصی که می داند دارد دروغ می گوید فردی است که به امید خوش آمد طرف مقابل جامی از زهر را ذره ذره می‌نوشد و در ظاهر تصویری مطلوب از خود نشان می دهد ولی در باطن بین مرگ و زندگی دست و پا می زند. فردی که شاهد آسیب دیدن و فروریختن حفاظ شیشه ای اطراف خودش است، حفاظ شیشه ای صداقت! آنهم در حالی که خودش به سمت آن سنگ پرتاب کرده. 

نمی توانم به دروغ بگویم تابحال دروغ نگفته ام و یا از این به بعد هم امکان ندارد بگویم. اما همواره تلاش میکنم از افتادن قطعات این دومینو جلوگیری کنم و با اعتراف دست به اصلاح بزنم با شرمندگی تمام اما آسودگی خاطر بعد از آن. 

  • مهدیه

نظرات  (۲)

چه تعبیر جالبی..
زیبا بود.

تصویر هم پر معنیه.

مرسی
پاسخ:
ممنون از شما که وقت گذاشتین و مطالعه کردین. 
  • زیگفرید ‌‌‌
  • سخت نگیر زیاد! سخت بگیری بدتر می‌شه! یا خودت رو بپذیر، یا اصلاحش کن!
    پاسخ:
    اتفاقا به نظرم اگه به خودمون توی همچین زمینه هایی سخت نگیریم یه روز میبینیم ما هم شدیم یکی مثل هزاران آدمی هایی که به راحتی و مثل آب خوردن حتی برای تفریح و از روی عمد دروغ میگن یه جاهایی باید جز معدود افرادی بود که جلوی یه دروغ مقاومت میکنن. همین آدم ها هستن که دنیا رو هنوز دنیا نگه داشتن و میشه روی قول و حرفشون تا پای جون حساب کرد. نمیدونم چرا یه صحنه دیالوگ جان اسنو توی فیلم گیم آو ترونز اومد به خاطرم که میگفت وقتی افراد زیادی دروغ بگن، 
    دیگه حرفا معنی خاصی نمیدن، 
    دیگه جوابی در کار نیست و فقط دروغه که بهتر و بهتر گفته میشه...


    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی