یاد نوشت

این وبلاگ صرفا مجموعه ای است از یادداشت های پراکنده و آزاد من از احساسات و افکاری که گاه دارم هرچند که در بیان آنها ناتوانم. حرف نوشت ها صرفا نظر شخصی من است و هیچ جنبه دیگری بجز بروز تصورات و عواطف درونی ندارد.

یاد نوشت

این وبلاگ صرفا مجموعه ای است از یادداشت های پراکنده و آزاد من از احساسات و افکاری که گاه دارم هرچند که در بیان آنها ناتوانم. حرف نوشت ها صرفا نظر شخصی من است و هیچ جنبه دیگری بجز بروز تصورات و عواطف درونی ندارد.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

گریزی بر کتاب جنگ چهره زنانه ندارد

سه شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۴۱ ق.ظ

با جنگ کلمات و صداها هم تغییر کرد... جنگ... آخ... این کلمه دیگه همیشه کنار ماست! میگی  «مامان»، و این یک کلمه دیگه است،  می گی  «خونه»،  این هم یک کلمه دیگه ست،  متفاوت با گذشته یه چیزایی هم به معنی این کلمات اضافه شد.  عشق بیشتر، ترس بیشتر. 

هر چقدر که دوست داشتم آسمان و دریا و عظمتشان را به تماشا بنشینم، باز هم یک سنگ ریزه زیر میکروسکوپ مرا بیشتر مجذوب خود می کند. بزرگ کوچک می شود. 

پی نوشت 1:نقد و حرفی براش ندارم 

پی نوشت 2: این کتاب منو مجبور کرد ساکت بشم و فقط گوش کنم. گوش کنم به صدای اون زنانی که رفتن جنگ خاطرات و وقایع زندگی شون قبل و بعد از اون. اینکه اونا دختر بچه هایی بودن که با چمدان و عروسک به جنگ رفته بودن و زنانی با موهای سفید و صورت درب و داغون و روح خسته از اون برگشته بودن همینقد معصوم، مظلوم و غم انگیز! 

اینکه ماهیت زنانگی حتی وسط جنگ و گلوله و آتیش به زنان قدرت مبارزه و ایستادگی میداد و باعث تلاش برای زنده ماندنشون بود. چه چیزی بیشتر از ترس از مرگ و عشق به زندگی این قدرت رو می داد؟!  خب معلومه ترس از زشت بودن هنگام مرگ!!!!  این چیزا بود که وسط گریه منو می خندوند، عوالم خاص و منحصر به فرد یک زن! :) 

  • مهدیه

نظرات  (۱)

جنگ چهره زنانه ندارد.
پاسخ:
چهره ندارد اصلن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی